İncegazeteye abone olun, sektörel gelişmeleri kaçırmayın.
Gazete Abonelik Formu
İncekaralar, yeni global ortağı olan Agfa HealthCare ile radyoloji ve hastane bilgi yönetim sistemine farklı bir boyut kazandırmayı hedefliyor. Konuyla ilgili soruları cevaplayan İncekaralar Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Engür Rutkay ve Agfa HealthCare Asya-Pasifik Bölge Müdürü Jan Leeuws sektör hakkında genel değerlendirmede bulundu.
İncekaralar, AGFA Healthcare ile yeni bir ortaklığa imza attı. Bu iş ortaklığı nasıl başladı, neden AGFA?
Dünya üzerinde iletişim ve bilişim teknolojisinin gelişme süreci, hastanelerimize de "Dijital değişim" olarak yansıdı. Dijital hastanelerimizin sayısı da bu teknolojilere dayanarak parabolik olarak artmaya başladı. Bu değişim ve gelişim sürecinde şirketimiz hastanelerimizin bilgi teknolojileri ve tıbbi görüntüleme gibi ihtiyaçlarına cevap verebilecek yeni iş ortaklıkları kurmayı hedefliyordu. Agfa HealthCare ile gerçekleştirdiğimiz müzakereler sonucunda bundan sonraki süreçlerde yeni iş ortağımız olarak radyoloji ve hastane bilgi yönetim sistemlerine farklı bir boyut kazandırmayı hedefliyor, birlikte uluslararası standartlarda yeni çözümler sunuyoruz.
Agfa HealthCare gerek şirket geçmişi, gerek yapmış olduğu projeler, gerekse geniş ürün yelpazesi ve iş yapabilme hacmi ile Avrupa'da dijital hastane çözümleri konusunda lider bir firma.
Türkiye'de medikal cihazlar ve özellikle görüntüleme sistemleri pazarı sizce nerede ve bu pazarda AGFA ile birlikte ulaşmak istediğiniz hedefleriniz nelerdir, bu işbirliği hangi alanlarda katma değer yaratacak?
Tıbbi cihaz sektöründe radyoloji alanı, çok dinamik, devamlı edilgen ve teknolojisini arttırmak zorunda olan ayrıca da hızla gelişen bir pazara sahip. Türkiye'de medikal cihaz pazarı ki buna radyoloji pazarı da dahil, gittikçe Uzak Doğu'ya kaymakta. Bu süreç içerisinde de doğal olarak kullanıcıların tercihi en uygun fiyatlı ürünler oluyor. Bu yüzden şu anda Çin ve Kore menşeili ürünler sektörde öncü konuma geliyor.
Diğer büyük firmalar da vergi, iş gücü ve enerji teşviklerinden faydalanabilmek için fabrikalarını Çin'e kaydırmış durumda. AGFA HealthCare ise Belçika merkezli bir firma olmasına rağmen cihazlarının üretimini Almanya’da gerçekleştiriyor. AGFA HealthCare sadece cihaz üretmekle kalmıyor AR-GE yatırımlarına da büyük ölçeklerde bütçe ayırıyorlar. Bu da sadece ihtiyacı karşılayan bir ürün değil, yeni teknolojilerle doktorlarımızın daha rahat ve kolay çalışmalarını sağlayabildiği, hastalarımızın daha az radyasyona maruz kaldığı, hastanelerimizin yoğunluğunu azaltabilen cihazlar olarak karşımıza çıkıyor. Bilişim teknolojilerinde ise sunulan ürünler hastane süreçlerini hızlandırmaya yönelik, bilgiye daha rahat ve kolay ulaşmamıza yardımcı oluyor.
“Dijital bir değişim”den bahsettiniz. Tıbbi Görüntüleme pazarında yeni teknolojiler ve bilişim çözümlerine değindiniz. AGFA ve İncekaralar bu konuda nasıl bir rol üstlenecek?
AGFA HealthCare ve İncekaralar, pazarı çok iyi tahlil edip, sorunları karşılayabilecek, eşsiz çözümlerle vazgeçilmez bir konum yaratmayı hedeflemektedir. Ar-ge çalışmalarına da bütçelerinden büyük pay ayıran 150 yıllık geçmişi olan AGFA HealthCare, İncekaralar’ın sağlamış olduğu çözümler ve tecrübeleri ile pazarda haklı bir zemin yaratacaktır. Geliştirdiği ürünlerin Türkiye pazarındaki ayağı da yedi bölgeye yayılmış, 66 yıllık bir geçmişe ve deneyime sahip olan İncekaralar tarafından gerçekleştirilecektir. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın yarattığı (HBYS) Hastane Bilgi Yönetimi Sistemi pazarında AGFA HealthCare ile birlikte yaratacağı kuvvetli yapı ile herkesin erişmek istediği bir noktaya gelecektir. Özellikle Hastane Bilişim Teknolojileri konusunda hem AGFA HealthCare'in hem de İncekaralar’ın süregelen deneyimleri, dinamizmi doğru bildiğimiz yanlışları ortadan kaldırarak sektöre yenilikçi çözümler sunmayı hedefliyor.
AGFA HealthCare ve İncekaralar'ın Türkiye'deki yeni ortaklığına değinecek olursak. AGFA'nın Türkiye'deki sağlık hizmetleri vizyonu nedir ve şirketin amaçlarını gerçekleştirmek için hangi stratejiyi kullanmaktadır?
Türk medikal pazarı her geçen gün genişlemekte ve diğer ülkelerde olduğu gibi hasta bakımının verimliliğini ve kalitesini artırmak için birçok girişimlerde bulunulmaktadır. Agfa HealthCare, Avrupa'daki birçok hastane ve klinikte, tıbbi görüntüleme çözümleri ve bilgi teknolojisi sunma konusunda önemli bir konumda yer almakta. İncekaralar gibi güçlü bir ortak ile Türkiye sağlık pazarına daha iyi hizmet edebileceğine inanıyoruz. İncekaralar, müşterilerine gerekli profesyonel desteğin sağlanmasında kanıtlanmış bir geçmişe sahip ve Türkiye’de önemli bir pazar payına sahiptir. Agfa HealthCare ve İncekaralar olarak birlikte, Türkiye’deki dijital sağlık dönüşümü sürecinde sağlık profesyonellerine en yüksek kaliteyi sunmayı amaçlıyoruz.
Sağlıkta dijital bir devrim hızlanarak yol almaktadır. AGFA HealthCare'in sağlık bilgi teknolojilerine ve görüntüleme alanındaki konumlaması hakkında bize daha fazla bilgi verebilir misiniz?
Agfa HealthCare, 100'den fazla ülkede faaliyet gösteren Dijital Görüntüleme ve E-Sağlık Çözümleri'nin lider üreticileri arasındadır ve dünya çapında her 2 hastanenin 1'inde bulunuyor olması bunu doğrular niteliktedir. Hastanelerin ve sağlık profesyonellerinin Agfa HealthCare’in sunduğu görüntüleme, bilgi teknolojileri ve klinik bilgileri ile bir sinerji yaratarak mükemmel bakım ve hasta deneyimi yaşatmak bizim en önemli amaçlarımızdan biridir. Agfa HealthCare, 1. nesil PACS (Resim Arşivleme ve İletişim Sistemi)’ni radyoloji bölümlerine sunan ilk firma olarak dünya çapında 55.000 noktaya yapılan kurulum ile ilk 3 firmadan biri olma özelliğini taşıyor. Agfa bu yıl 150. yaşını kutluyor, dolayısıyla medikal görüntüleme pazarında zengin deneyime sahip olduğumuzu gururla söyleyebiliriz. Agfa HealthCare, ürün ve çözümlerini sürekli yenilemek için gelirinin % 10'unu Ar-Ge alanında değerlendirmektedir.
Görüntüleme ve sağlık bilgi teknolojileri pazarının konumunu Türkiye'de nasıI değerlendiriyorsunuz? Türkiye pazarının avantajları nelerdir?
Sağlık alanında geliştirilen yazılımlar sadece bir ürün değil, son kullanıcı ile yakın işbirliği içinde geliştirilmesi gereken bir çözümdür ve bu nedenle her yaklaşım farklı bir perspektif sunacaktır. Fakat bu alanda en önemli anahtar sözcükler, “entegrasyon” ve “işbirliği”dir. Bu anahtar kelimeler ise 'Değer Esasına Dayalı Bakım' stratejisinin belkemiğidir ve müşterilerimizle işbirliği yapabilir, ihtiyaçlarını anlar ve çözümlerimizi müşterilerimizin etki alanlarına başarıyla entegre edebiliriz.